Pagalba esant raidos sutrikimams (vaikams)

Vaiko raidą sudaro judesiai, kalba, pažinimo ir socialinė emocinė raida, turinti atitikti tam tikras nustatytas normas. Žinoma, kiekvieno vaiko raida yra individuali. Visi vaikai vystosi pagal tą pačią seką, bet įgūdžių atsiradimo laikas gali būti skirtingas. Jeigu sutriko ne viena, o kelios sritys tai diagnozuojamas mišrus raidos sutrikimas. Tokiu būdu reikia lavinti kelias sritis iš karto, kas ir vyksta programos metu. Lavinama jutiminė patirtis, suvokimas, pažinimo procesai, mąstymas, kalba, ritmika, bendravimo įgūdžiai, socialiniai įgūdžiai.

Vaikų, kurie ateina su raidos sutrikimais, lavinimo procesas užtrunka ilgiau nei kitų, tačiau atsidavus darbui, pokyčiai tikrai stulbina.

Penkerių metų berniukui buvo diagnozuotas mišrus raidos sutrikimas su autizmo požymiais, atėjo į programą su labai menku žodynu. Vaikas nesugebėjo, nei išklausyti, nei akių kontakto nelaikė, apie elementarių užduočių atlikimą nebuvo nei kalbos. Sunkiai orientavosi aplikoj, sunkiai suvokė prašymus. Pamatęs kitus vaikus šaukdavo ir bėgdavo. Dirbome su mamyte ilgai, reikliai ir nuoširdžiai. Šiuo metu berniukas lanko normalios mokyklos ketvirtą klasę. Į darbą nuoširdžiai įsitraukė ir mokytoja, jam sekasi pakankamai gerai. Ėmė dalyvauti bendruose renginiuose, netgi šokti ir dainuoti scenoje, sakyti eilėraščius. Antroje klasėje buvo pripažintas metų matematiku 🙂

Mergaitė, kuri atėjo su begaliniais emociniais sutrikimais, žemu savivertės jausmu, suvokimo problemomis. Po programos puikiai tvarkosi, mokosi vidurinėje mokykloje ir rezultai džiugina netgi mokytojus.

Tokių pavyzdžių esti ne vienas. Tačiau reikia žinoti, jog didžiausią indėlį daro tėvai, keisdami savo požiūrį, įpročius ir nuoširdžiai bendradarbiaudami su sprecialistais.

Pasidalink su draugais!